Neuroedukacja tworzy system nauczania w oparciu o najnowszą wiedzę na temat funkcjonowania naszego mózgu i najskuteczniejszych sposobów uczenia się.
Można by rzec, że aktywność naszych dzieci rzeźbi ich mózgi, ponieważ wszystko, czym zajmują się one w ciągu dnia, buduje całą strukturę neuronów. Najlepszą stymulacją mózgu jest kreatywne działanie, śpiew, taniec, rysowanie, projektowanie, odgrywanie ról czy choćby lepienie z plasteliny.
Dotychczasowe badania pokazują, że nasz mózg nie tyle ma za zadanie zapisywać informacje, co je przetwarzać. Mózg każdego dziecka jest inny, ma inną strukturę i przetwarza informacje na swój własny sposób. Może nauczyć się tylko tego, co potrafi przetworzyć. Tym chętniej współpracuje, im większa ilość zmysłów angażowana jest w procesie uczenia się . Skuteczność uczenia się na lekcji zależy więc od rodzaju zadań zaplanowanych przez nauczycieli, zastosowanych technik i metod, ponieważ mózg uczy się tego, co dla dziecka jest interesujące. Uczeń pracujący wyłącznie z książką i zeszytem ćwiczeń pozbawiony jest najefektywniejszej fazy uczenia się.
Praca ucznia na lekcjach w naszej szkole ukierunkowana jest w dużej mierze na samodzielne dochodzenie do wiedzy (np. praca w parach, grupach nad rozwiązaniem zadania otwartego, szukania odpowiedzi na postawione pytanie kluczowe), zachęca do różnych typów aktywności, takiej jak sortowanie, wyszukiwanie najważniejszych informacji, porządkowanie, kategoryzowanie, porównywanie. Są one najbardziej pożądane w procesie aktywnej nauki, będącej najskuteczniejszą formą edukacji.
Nasi nauczyciele starają się angażować wszystkie zmysły dzieci, planując lekcje z wykorzystaniem gier i kreatywnych zabaw pobudzających dzieci do myślenia, szukania rozwiązań, łączenia faktów i dochodzenia do samodzielnych wniosków.
Naszym głównym zadaniem jest wspomaganie pasji poznawczych ucznia, odkrywanie jego zdolności i możliwości, by stał się dorosłym w pełni realizującym swój potencjał.